読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

くまがいく

探検家 くまがいく 

いい話。泣きたい時にどうぞ!アメリカにもいた!ハチ公 ロバに尽くすワン。。アメリカが感動した!

伝説の〜〜

amazing dog Bum and A Friend of Shorty's  

素晴らしい犬バムと友達のチビ           クマがいく訳

 1950年初頭のコロラド 

フェアプレイにすんでいたチビなロバ(45歳)と野良犬Bum(バム2歳)本当の話。。。

クマがいくブログ

1950年初頭のコロラド 

フェアプレイに老いたチビな鉱夫ロバがいました。

鉱山では、無慈悲な労働、狭苦しく暗い生活でしたが。

彼は老いて必要なくなりました

鉱山で強制的に働かなくてよくなったチビに、初めて日が射したのです。

何年もの重労働で短く太い足と健康状態が悪くなり、廃棄されたのでした。

チビはホームレスになり、自由になった後も、いい生活が出来ず、

生活は苦しいものでした。

とくに冬の間は酷く苦しく、雪で牧草地が覆われて、長い餓えが続き。

さらに最悪な事に、年老いたチビは盲目になってしまいました。

ある日のこと、

どこからきたのか誰も知りませんが、野良犬がフェアプレーの通りにあらわれるようになり。

街の人にBum(浮浪者)と名付けられました。

ほどなくBumとチビは親友になりました。

Bumはしばしば市街を下って、いい草地が見つかった道ばたに盲目のチビを導き、

草を食ベさせ、その間ずっと待っていました。

チビがどこに行っても、Bumはいつも一緒にいました。

厳しい冬がくると2人は、どこかで施しを受けなければ暮らしてけません。

ほどなくBumは、街の中でどの場所や人が親切か、親切じゃないか、分かるようになりました。

親切な人の家のドアに、チビを導きます、チビは鳴いて、中の人々に知らせます。

食べ物をもらうと、まずはチビが食べ終わるまで、

Bumは床で待ってから、残りをBumが食べるのです。

二人はフェアプレーの人達の心の中に、永遠に残りました。

1951年のある日 チビは車に轢き逃げされました。

フェアプレーで人気者になっていたチビは、街の裁判所の芝生に埋められました。

しかしBumは、チビのお墓にしゃがみこみ、

食べる事も飲む事も拒絶して断固として動かなくなりました、

そしてBumは最愛の友人のあとを追ってすぐ死んでしまいました。

チビの墓は再び掘られ、Bumと親友のチビ二人で横になって休めるように埋められました。

Bumは人生のすべても、人生の後も、可哀想な友達について行きました。

そこに2人のお墓が建てられました。

クマがいくブログ

Animal Anjels Bum A Friend of Shorty’s

$クマがいくブログ

場所 コロラド フェアプレー

A remarkable tale that should stand as a lesson to us all about the true nature of love and friendship. Shorty was a burro and the beloved town mooch who had lived in Fairplay, Colorado in the early to mid 1950′s. Shorty never had it easy, though he did have the freedom in his later years that he had never known in his prime. He began life in Fairplay as a miners mule. These mules that were forced to slave in the mines in those days rarely saw the light of day. The life of a mule in the mining industry was one of backbreaking labor, merciless hours and cramped, dark living conditions. Luckily for him, the mule became obsolete in the coal mines and he was no longer needed. Shorty’s stubby legs and low slung back combined with the years of backbreaking labor affected his health and so rather than being cared for by those he had worked so hard for, he was discarded. Shorty was now homeless and left to fend for himself. During hard winters Shorty suffered terribly. With his grazing ground covered in snow he had to go hungry for long periods of time. To make his situation worse the old burro started to go blind. Enter the homeless mutt that a local family affectionately named Bum. No one knows where Bum came from he just showed up one day on the streets of Fairplay. Bum and Shorty became fast friends and Bum would often lead his blind friend down the city streets to the edge of town where the good grazing was found and would patiently wait while Shorty grazed grass. Where ever Shorty went his best friend Bum was always with him. During the winter the pair had to resort to living off hand outs. Bum quickly learned which places and people were friendly and kind hearted and which were not. Bum would lead Shorty to a door and Shorty would bray to let the folks inside know he was there. Bum would take what food he was given and lay it down in front of Shorty, only after Shorty had eaten his share would Bum himself eat. The pair made a lasting impression on the people of Fairplay.

Sadly… in the year 1951 Shorty was struck by a car and passed away . A testament to Shorty’s popularity in Fairplay, he was buried on the courthouse lawn. His best friend Bum was so grief-stricken that he laid down on Shorty’s grave refusing to eat or drink. The devoted dog Bum died soon after his beloved friend. Shorty’s grave was dug for a second time so that Bum could be laid to rest (and rightfully so) with his best friend Shorty. So devoted to his friend was Bum that he followed Shorty even into the after life.

Ohhhhh amazing dog !  :-($クマがいくブログ